სამოდელო ინტეგრირებული გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებელი
|
ცირა მურჯიკნელი
|
გაკვეთილის ჩატარების თარიღი
|
1
მაისი
2019 წელი
|
კლასი
|
პირველი
|
სწავლების საფეხური
|
დაწყებითი
|
საგანი
|
ქართული ინტეგრირება ბუნებასთან
|
საგაკვეთილო დრო
|
35წთ
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
14 მოსწავლე სსსმ არ არის
|
გაკვეთილის თემა
|
ი.გოგებაშვილის ,,ოთხი სურვილი“- ,,გაზაფხული“
|
გაკვეთილის მიზანი
|
მოსწავლე შეძლებს გაანალიზოს მოთხრობა ,,გაზაფხული“, დაუკავშიროს ბუნებრივ
მოვლენებს, იპოვოს მოთხრობაში აღწერილი ბუნებრივი მოვლენის დაკავშირება ბუნებასთან.
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
მოთხრობის წაკითხვა.კითხვებზე სწორი პასუხის გაცემა; ჯგუფურ აქტივობებში
მონაწილეობა.
|
მისაღწევი შედეგი კლასისათვის ესგ მიხედვით:
|
ქართ.დაწყ.(1)2, 6,9,11.
·
კითხულობს მთლიანი სიტყვებით,სწორი ინტონაციით;
·
პასუხობს შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით;
·
მონაწილეობს ჯგუფურ აქტივობებში.
·
სათანადოდ აღიქვამს მოვლენის მახასიათებელ სიტყვებს;
ბუნება.დაწყ.1.6.
·
მოსწავლე
ასახელებს და ადარებს ერთმანეთს წელიწადის დროებს, მსჯელობს მათ განმასხვავებელ ნიშნებზე.
·
ჩამოთვლის წელიწადის დროებისათვის დამახასიათებელ
ცვლილებებს.
|
წინარე ცოდნა
|
მოსწავლეებმა იციან კითხვა. წელიწადის დროები და თვეები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
ინდივიდუალური, საკლასო, ჯგუფებში მუშაობა
|
სასწავლო მასალა და რესურსი
|
ქართული ენის სახელმძღვანელო ავტ. ვ. როდონაია; პირველი კლასის ბუნების
სახელმძღვანელო;
გაზაფხულის სურათები, დაფა, ცარცი, ბუკი, ბარათები.
|
შეფასება
|
თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება, განმავითარებელი შეფასება.
|
გ ა კ ვ ე თ ი ლ
ი ს მ ს ვ ლ ე ლ ო ბ ა
კლასის ორგანიზება (2წთ)
აქტივობა 1. წინარე ცოდნის გააქტიურება (4წთ.)
აქტივობა 1. წინარე ცოდნის გააქტიურება (4წთ.)
აქტივობის მიზანი: გავლილი მასალის ცოდნის შემოწმება
აქტივოვის აღწერა: მასწავლებელი სვამს კითხვებს კლასის წინაშე.მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ მასალას ბუნებიდან და ქართული ენიდან.
- 1. წელიწადის რომელი დრო დგას ახლა?
- 2. როგორია გაზაფხული? დავახასიათოთ.
- 3. რა ამშვენებს გაზაფხულს? შეხსენების მიზნით ერთხელ კიდევ ვაჩვენებ ბუნების სურათებს ბუნების სახელმძღვანელოდან.
აქტივობა 2. ელექტრო რესურსის გამოყენება (4წთ)
აქტივობის მიზანი: სურათების მიხედვით ამოიცნონ წელიწადის დრო გაზაფხული და მისთვის დამახასიათებელი მოვლენები.
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს ვთხოვ დააკვირდნენ გაზაფხულის სურათებს და გაიხსენონ ბუნებიდან ბუნებრივი მოვლენები. წელიწადის დროები. მოსწავლეები პასუხობენ შეძლების-დაგვარად. შეცდომებს მასწავლებელი ასწორებს და აძლევს მოსწავლეებს განმავითარებელ შეფასებას.
წუთშესვენება (2წთ.)
აქტივობა 3. ახალი მასალის ახსნა (12წთ)
აქტივობის მიზანი: ტექსტის კითხვა და ანალიზი.
აქტივობის აღწერა: ტექსტს კითხულობს მასწავლებელი, შემდეგ მოსწავლე, ვხსნით უცნობ სიტყვებს, ხდება ტექსტის ანალიზი კითხვების საშუალებით.
აქტივობა 4. ჯგუფებში მუშაობა (5წთ.)
აქტივობის მიზანი: გადაცემული მასალის ათვისების შემოწმება
აქტივობის აღწერა: თითოეულ წყვილს ვაძლევ დავალებას წინასწარ გამზადებული ბარათებით მოსწავლეებმა ჩამოუსვან ხაზები სიტყვებს შორის.
გაზაფხულიპეპელაყვავილი
მარტიმერცხალიჯეჯილი
თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ ბარათებს მოსწავლეებმა უნდა მოძებნონ და გადახაზონ ზედმეტი სიტყვა
მარტი აპრილი იანვარი მაისი
აქტივობა 5. პრეზენტაცია (4წთ.)
აქტივობის მიზანი: ჯგუფებში მიცემული დავალების შესრულების შემოწმება.
აქტივობის აღწერა: ცალკეული ჯგუფებიდან პრეზენტატორები წარმოადგენენ ჯგუფის ნამუშევარს და გააკეთებენ პრეზენტაციას. არასწორი პასუხების შემთხვევაში სხვა ჯგუფის წევრებთან ერთად ვასწორებთ შეცდომებს.
შეჯამება-შეფასება (2წთ.)
განმავითარებელი შეფასება, ურთიერთშეფასება, თვითშეფასება.
2019 წლის
1 მიასს ჩავატარე სამოდელო ინტეგრირებული გაკვეთილი ქართულ
ენაში
ინტეგრირება ბუნებასთან
მასწავლებელი: ცირა
მურჯიკნელი
კლასი:
პირველი
გაკვეთილის თემა:
ი.გოგებაშვილის ,,ოთხი
სურვილი“, ,გაზაფხული“
ჩემ მიერ
შერჩეული ტიპის გაკვეთილის ჩატარება განაპირობა ბუნების მჭიდრო კავშირმა ასახსნელ მასალასთან.
გაკვეთილი დავიწყე კლასის ორგანიზებით.მოსწავლეებს შევახსენე ქცევის
წესები, გავაცანი გაკვეთილის თემა
და მიზანი. წინარე
ცოდნის გააქტიურებისათვის გამოვიყენე ბუნებაში შესწავლილი მასალა ,,
გაზაფხულის მობრძანება“, ,,გაზაფხული ჩვენს
ეზოში". წელიწადის დროებისათვის დამახასიათებელ ცვლილებებზე წარმოდგენის მიზნით
მივაწოდე ჩემ მიერ
შექმნილი ელ. რესურსი ,,წელიწადის დროები“
მოსწავლეებმა შეძლეს
დასახელება და შედარება წელიწადის დროების, მსჯელობენ მათ განმასხვავებელ ნიშნებზე. დაახასიათეს გაზაფხული,როგორც
წელიწადის ერთერთი დრო. გაანალიზეს მოთხრობა ,,გაზაფხული“ და დაუკავშირეს ბუნებრივ მოვლენებს.
სამოდელო გაკვეთილის ყველა
აქტივობა წარმატებით განხორციელდა. ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეებმა წარმატებით გაართვეს თავი
მიცემულ დავალებებს. კლასი
დაყოფილი იყო ოთხ ჯგუფად.ჯგუფის
პრეზენტატორებმა სწორად წარმოადგინეს დავალებები.
სამოდელო გაკვეთილზე მოსწავლეებმა თვალნათლივ დაინახეს ბუნების კავშირი ქართულ ენასთან. კოლეგები აღნიშნავენ, რომ გაკვეთილზე გამოყენებული სტრატეგიების გაზიარება დაეხმარებათ აღნიშნული ტიპის გაკვეთილების ჩატარების დროს.
გაკვეთილზე მიზანს მივაღწიე. მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. შეფასებისას მათ მივაწოდე შესაბამისი უკუკავშირი.
სამოდელო გაკვეთილზე მოსწავლეებმა თვალნათლივ დაინახეს ბუნების კავშირი ქართულ ენასთან. კოლეგები აღნიშნავენ, რომ გაკვეთილზე გამოყენებული სტრატეგიების გაზიარება დაეხმარებათ აღნიშნული ტიპის გაკვეთილების ჩატარების დროს.
გაკვეთილზე მიზანს მივაღწიე. მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. შეფასებისას მათ მივაწოდე შესაბამისი უკუკავშირი.
სამოდელო გაკვეთილი მოსწავლეებში ხელს
შეუწყობს ახალი მასალის ათვისებას, როგორც ბუნებაში, ისე ქართულში. ჩამოუყალიბებს: კრიტიკული აზროვნების, თანამ-შრომლობის, ჯგუფებში გადაწყვეტილების მიღების, შედეგების პრეზენტაციის უნარ-ჩვევებს.
გაკვეთილის ნაკლად
ვთვლი, რომ ხშირად
ვიმუშაო ბუკებზე, რათა
მოსწავლეებს ჩამოვუყალიბო ბუკებზე მუშაობის ჩვევები.
ფოტო მასალა
No comments:
Post a Comment